مراسم گرامیداشت نود و سومین سالگرد ثبت ملی بافت تاریخی گرگان برگزار شد

هم‌زمان با نود و سومین سالگرد ثبت ملی بافت تاریخی گرگان، مراسمی با حضور مسئولان و شهروندان در محله سرچشمه مرکز استان گلستان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، مراسم گرامیداشت نود و سومین سالگرد ثبت ملی بافت تاریخی گرگان، روز چهارشنبه ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۳ با حضور مسئولان و شهروندان در محله سرچشمه گرگان برگزار شد.

در این مراسم، عملیات اجرایی جداره و کف‌سازی گذر دوم بافت تاریخی حدفاصل آفتاب ۱۵ تا درب نو بااعتباری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد ریال آغاز، دفتر شهرداری ویژه بافت تاریخی گرگان افتتاح و از کتاب ارزشمند «شهرشناسی استارباد» اثر استاد یعقوب رشتچیان رونمایی شد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان در حاشیه این ماسم، گفت: هم‌زمان با سالروز ثبت ملی بافت تاریخی گرگان آیین گرامیداشت این رویداد مهم در محل مرکز محله سرچشمه برگزار شد.

علی‌اکبر بصیرنیا افزود: آغاز عملیات اجرایی جداره و کف سازی گذر دوم بافت تاریخی، برپایی نمایشگاه عکس از بافت تاریخی و افتتاح دفتر شهرداری ویژه بافت تاریخی شهر گرگان ازجمله بخش‌های این آیین بود.

او خاطرنشان کرد: گرگان دارای اولین بافت تاریخی ثبت‌شده در کشور است که تاریخ ثبت آن به تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۱۰ برمی‌گردد.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: ثبت ملی میراث تاریخی شهرها به معنای شناخت و حفظ ارزش‌های تاریخی، فرهنگی و معماری آن‌ها است و این اقدام می‌تواند کمک کند تا میراث‌فرهنگی و تاریخی یک شهر، در مقابل تغییرات نامطلوب و ساختارهای جدید، حفظ‌شده و به نسل‌های آینده منتقل شود.

به گفته او، بافت تاریخی گرگان با ۱۶۲ هکتار وسعت، اولین بافت تاریخی ثبت‌شده در کشور و دارای معماری و بافتی کاملاً منحصربه‌فرد است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062901788
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha